La cala del Turc

Turisme intel·lectual de sol i platja

10.1.08

Carta (de comiat) als Reis Mags

Alteses:

Quan em vau portar la minifregidora elèctrica,
No vaig protestar
Perquè vaig pensar que com a mínim hi cabria una croqueta de La Sirena.

Quan em vau portar un joc complet de sals de bany,
No vaig protestar
Perquè vaig pensar que segur que també em servirien per a la cabina de dutxa.

Quan em vau portar l'aspirador de superfície,
No vaig protestar
Perquè vaig pensar que trobar les bossetes de recanvi seria més fàcil que passar un drap per la taula.

Quan em vau portar el rellotge de paret amb tots els fusos horaris,
No vaig protestar
Perquè vaig pensar que l'any següent em regalaríeu un jet privat per saltar de Tòquio a Dubai i d'allà a Sydney o a Montevideo.

Quan em vau portar un kit que incloïa gel antibacterià, crema exfoliant, talc líquid i pomada per a mans
No vaig protestar
Perquè vaig pensar que rentar-se les mans amb aigua corrent i sabó segur que és una guarrada.

Quan em vau portar la Guia dels Restaurants Més Exclusius de Barcelona
No vaig protestar
Perquè vaig pensar que en aquesta mena d'establiments segur que et fien.

Quan em vau regalar el despertador del Barça
No vaig protestar
Perquè vaig pensar que llevar-me cada matí amb el "Tot el camp" no em faria maleir els ossos d'en Gamper.

Ara ja no tinc lloc a casa…
I ja no em queden agraïments per oferir-vos.


Però sí una advertència per fer-vos: si mai em veieu en algun portal, dormint sota l'estel de nadal de neó d'uns grans magatzems, arraulit a l'escalfor d'un bou amb alè de vi ranci i un ase tufejant perfum barat, que no se us acudeixi oferir-me encens i mirra, perquè us ben asseguro que recuperaré l'afilador de llapissos, l'higròmetre, el comandament únic per a TV i DVD, l'aixafallaunes ecològic i el receptari de cuina al microones per carregar-vos les alforges dels camells. Així aprendreu que, al contrari que les bones intencions, els regals inútils pesen i ocupen espai.

Bon viatge de tornada a Pèrsia o allà on sigui! (perquè veieu que no sóc cap desagraït)

Sense rencor,
velezmostar

P.S.
Gràcies per les fantàstiques festes i bon any a tothom!


(Coda: Els més espavilats probablement us heu adonat que la "carta" de dalt és una paràfrasi (que no pretén ser irrespectuosa) de la famosa advertència antitotalitària que molts atribuíem a Brecht i que en realitat es deu al pastor Martin Niemöller. Ho dic perquè m'he assabentat no fa gaire que l'atribució tradicional no és la correcta: m'ho va fer saber el sempre interessant Neoconomicón.)

Etiquetes de comentaris: