La cala del Turc

Turisme intel·lectual de sol i platja

4.11.06

Un trosset de felicitat: Mina

Se telefonando


La tigressa de Cremona desplegant tot el seu poder en un programa de varietats l'any 1966. Sort que era un playback, perquè si no hauria fet miques els plafons de l'estudi de la Rai! Voldria compartir aquest trosset de felicitat amb la bleda de la meva amiga philanderer, que va ser qui, fa anys, em va cridar l'atenció sobre aquesta cançó impressionant. Jo l'havia sentit en una versió gens menyspreable de Françoise Hardy ("Je changerais d'avis"). Però la lletra francesa era més fillette esperançada. El sentit de la cançó italiana (lletra de De Chiara i Costanzo sobre música de Morricone) és molt diferent, hi ha mala bava de la bona, i la Mazzini, com sempre, està sobrada: "Si mirant-te als ulls sapigués com dir-te prou, et miraria, però és que no sé com explicar-te que el nostre amor, acabat de néixer, ja és ben mort." Toca't els collons. He traduït de mala manera, però el sentit és inequívoc: empassa't l'orgull, cabró, que no serà l'última vegada que t'engeguen a fer dida. En fi, gràcies philanderer i… gràcies YouTube per descobrir-me perles com aquesta! Estic com un nen amb sabates noves, i amenaço de penjar clips fins a cansar els meus escassos i soferts lectors.

Etiquetes de comentaris:

2 Comentaris:

At 00:55, Anonymous philanderer ha dit...

Gràcies Velozmostar per retornar-me moments passats. La cançó la vaig descobrir una nit perduda en una casa de bojos a Roma, quan una noia la cantava una i altra vegada asseguda a la finestra mirant la nit, primer, i anant de bar en bar pels carrers de la ciutat, després. Suposo que es feia la interessant, però la veritat és que aquella veu, aquella cançó, i aquella setmana delirant, van fer un còctel explosiu.

Teva

 
At 20:16, Blogger velezmostar ha dit...

Ai, déu! Moments moments… Jo relaciono aquesta cançó amb un estiu en què no teníem pasta per viatjar. Va ser per això que ens vam quedar a Barcelona i ens vam gastar el doble de pasta sortint a sopar i de copes cada nit. Moments moments…

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home